“Щоб змінити людей, їх потрібно любити. Вплив на них пропорційний любові до них”. Й.Г.Песталоцці

ВЕСНЯНІ КАНІКУЛИ

 25 березня
1. Прочитайте.  Складіть план оповідання. Перекажіть оповідання близько до тексту

Чого синичка повеселішала. Юрій Ярмиш

Рано-вранці синичка прокинулась, поглянула з високого ясеня на снігові кучугури, на заячі сліди біля старого пенька. І раптом… дзвінко заспівала.
Заспівала й здивувалася:
— Чого мені так весело? Адже дерева ще чорні, зовсім голі, навіть торішнього жовтого листячка нема!
Пташка випурхнула з дупла й полетіла до знайомої горобини, де, вона знала, ще є ягоди. Вночі вітер позбивав їх з гілок, і тепер вони червоними жаринками горіли на снігу.
Синичка смачно поснідала ягодами й знову заспівала…
— Чого, чого мені так весело сьогодні? Треба спитати в кого-небудь!
І вона полетіла на лісову галявину. Сьогодні там був справжній пташиний базар. Усі дзвінко щебетали, свистіли, тьохкали й кружляли над чорною смужкою посеред білого снігу.
Синичка глянула на смужку й зраділа:

— Тепер я знаю, знаю, чого мені весело! Сьогодні сонечко піднялося вище і народилася чорна таловинка. Я навіть чую, як дзвенить під снігом маленький струмок. Незабаром весна, всюди буде гарно і весело!
І тоді синичка полинула високо в небо й заспівала найкращу пісеньку, яку тільки знала:
— Цинь-цинь-цинь-цинь!

2.  Знайдіть значення виразу письмово
282 024 : 6           2453 ∙ 16

      Порівняйте вирази
         364 800 : 100 □ 285 ∙ 1 000

    Розв`яжіть задачу
      Перший штукатур працював 8 год, а другий — 5 год. Другий штукатур заробив на 
      72 грн менше, ніж перший. Скільки гривень заробив другий штукатур?

3. Розгляньте малюнок. Складіть текст на тему "Навесні"
      

4. Запишіть складений текст. Які ознаки весни в ньому є?

5. Послухайте пісню. Розучіть її, якщо вона сподобалася.



26 березня
1. Прочитайте.  Складіть план оповідання

Пісня весни. Олег Буцень


Сидів на сосні дятел. Цюкав, цюкав гіллячку — стомився.
Вирішив перепочити. Коли чує: внизу говорять про нього.
Схилив голову, аж то хлопець і дівчинка. Стоять під деревом,
його розглядають.
— Трудяга цей дятел, — каже хлопець. — Ні влітку, ні взимку нема від нього порятунку комахам і личинкам. Скрізь знайде.
— Корисний птах,— погодилася з ним дівчинка.— Та тільки шкода: співати не вміє. А птах без пісні — що зима без снігу.
Ох і прикро ж стало дятлові від цих слів! Бач, його навіть за птаха не хочуть вважати. Зажурився бідолаха. Хіба він крил не має? Не літає? Не винищує комах? Думав, думав дятел і врешті надумав: «Дай-но і я спробую заспівати».
Вмостився зручніше на гілці, набрав повні груди повітря, розкрив дзьоб… Але замість пісні якийсь противний звук вилетів: квек, квек…
Озирнувся дятел, чи ніхто його не почув. Начебто ні. Знову спробував заспівати. Еге, з такою піснею на люди не поткнешся!
Засумував дятел. А тут ще місяць лютий догулює останні дні. Ось-ось заіскриться снігами березень, заголубіє весняна розлпйвода. Все навколо заспіває, бо на то й весна. Як же дятлові без пісні?
Полетів дятел до синичок-сестричок.
— Навчіть, любі, своєї пісні. Хочу, як усі порядні птахи, співати.
— Що таке? Що таке? — загомоніли вертляві синички.— Невчасно ти, дятле, прилетів. Кому ж бо охота надголодь співів навчати? Прилітай, коли потеплішає. Тоді й навчимо. Покрутився дятел, до повзика подався. Може, він навчить.
— Ні,— відказав йому повзик,— часу нема. Сам знаєш, скільки його треба, щоб яку путящу личинку під корою взимку знайти.
І хоч кого вже дятел просив: і каркату ворону, і нічне страховисько пугача,— всі йому відмовили. Навіть миршаві горобці пожаліли свого розбишацького чивикання.
Ох і розлютився дятел. Змахнув головою, цюкнув спересердя старий сучок на сосні, а той як забринить! На весь ліс луна розляглася.
— Що таке? Сучок співає?! Ану, давай співай!
І заспівав сучок. Цюк — бринить, цюк — бринить. Дивина!
Зрадів дятел. Почав пробувати сухі гілки на сусідніх деревах — теж співають.
На цей незвичайний спів позліталися з усіх усюд птахи. Посідали на гілках — слухають, дивуються. А дятел знай своє: виграє на сучку, наче дріб вибиває на барабані.
— Чуєте, тепер і в мене пісня є! — з гордістю каже дятел.
— Так хто ж таку пісню слухати стане,— засміялися птахи.— Ні голосу, ні мелодії.
— Зате… зате вона — перша пісня весни,— відповів догадливий дятел.— А весну всі з нетерпінням чекають. І такій пісні радітимуть.

2. Виконайте дії з іменованими числами
8 км 9 м + 2 км 4 м

     Розвяжіть рівняння
23 ∙ а = 2070 : 9

    Розв`яжіть задачу
     За два дні до магазину привезли 95 кг моркви. Першого дня привезли 2 ящики, а другого — 3. Скільки кілограмів моркви привезли другого дня, якщо маса всіх ящиків із морквою була однаковою?


3Повторіть правило про те, що таке дієслово. Попрацюйте над визначенням часу дієслова.
       https://learningapps.org/view4756230

4.  Спишите текст. Подчеркните выученные орфограммы.
Весна
Наступила весна и ожила природа. Солнечные лучики пробиваются сквозь тучки и прогоняют холод. Снег тает и звенит своими ручейками. Весна радует своим приходом и одаряет всех теплом.

      Все вокруг изменилось. Прилетели птички из теплых краев, проснулись из спячки милые лесные зверьки. Деревья расцвели после зимнего сна. Смотришь в бездонное голубое небо, а там ласточки так легко и красиво кружат, словно танцуют.
       Но не только природа пробудилась, а и люди. Школьники сажают новые деревья, поливают цветы. Белят их и удобряют, чтобы их не повредили насекомые. Рабочие ухаживают за клумбами в парках, скверах, перед крупными магазинами и убирают улицы.
       Весна – это ясное голубое небо, беленькие тучки, легкий весенний ветерок. Весна – это ранние цветы и сочная зеленая трава. Это тепло в воздухе, которое ощущаешь кожей, и которое пробуждает все вокруг.

5. Розгляньте картину Панова Едуарда "Рання весна". 
      

     А як ви уявляєте прихід весни? Намалюйте.


27 березня
1. Прочитайте. Складіть до тексту шість питань

Добре діло. Євген Шморгун



Того дня ми стільки набачилися…

Була весна, ліс прибрався, мов на оглядини, всіма своїми принадами вигравав проти сонця. Мерехтіло в очах від розмаю квітів, приємно паморочилася голова від запахущості молодої листви, від пташиного пересвисту.

Тоді й трапилася ця зовсім незначна пригода. Як переходили видолинок, Інна відчула, що за ногу її щось шарпнуло. Глянула — а це нога потрапила в сильце.
Було сильце із тонкої линви. Років з п’ять чи й більше тому якийсь браконьєр, мабуть, поставив його на заячій стежині, примотавши кінцем до молодого дубка. Хтозна, чи потрапило коли в нього необачне звірятко, а от дубкові вийшла від того велика шкода: линва глибоко врізалася в стовбур і не давала деревцю можливості рости.
Ми трохи помарудилися, але таки розмотали заплуту і швиргонули іржавий шмат линви на дно ярка в зарості анемони….
От і вся пригода. Здавалося б, давно пора їй забутися. А Інна ні-ні та й скаже:
— Пригадуєш, як дубка визволили?
А все тому, що ми тоді не просто провели у лісі хороший весняний день, а й зробили хоч маленьке, але добре діло: визволили деревце.

2.  Знайдіть значення виразу письмово
6080 ∙ 4                             846 027 : 9
     Порівняйте вирази
         620 ∙ 100 □ 85 000 : 1 000 

    Розв`яжіть задачу
      Відстань між містами 432 км. Четверту частину цієї відстані мотоцикліст проїхав за 2 год. Скільки часу мотоцикліст був у дорозі, якщо рухався з однаковою швидкістю?


3. Повторіть правило про те, що таке дієслово. 
      https://learningapps.org/view4652252


4. Прочитайте. Поміркуйте
      Знущання у школі замінили модним словом булінг, проте ситуацію це ніяким чином не змінило. Моральний тиск, зіпсовані речі та жорстокі побиття набирають безліч переглядів та коментарів у мережі. Винних іноді карають, але що далі?
Нагадаємо, президент підписав закон, яким встановлено нові правила щодо протидії булінгу у школах і нові штрафи.
За цькування у школі будуть карати штрафом у розмірі 850-1700 грн або громадськими роботами 20-40 годин.
За повторне порушення протягом року штраф складе 1700-3400 грн, а час громадських робіт збільшиться до 40-60 годин.
Штраф у вигляді 20% від заробітної плати та виправні роботи протягом місяця або фінансові санкції у розмірі 850-1700 грн передбачені і для викладачів, які не повідомили Нацполіцію про булінг у школі.

Як дитина має реагувати на булінг

Розглянемо можливі сценарії цкування. Як правило вони повторюються: це обзивання, пошкодження речей, загрози та фізичне насилля.
Дитина має діяти несподівано, аби збити з пантелику нападника.
На образи потрібно відповідати спокійно, без лайки.
Я з тобою нормально говорю. Тому якщо крім образ тобі нічого сказати, то я не хочу продовжувати розмову.
Якщо дитина помітила, що її речі зіпсували, то варто повідомити вчителеві, але зробити це при всіх.
Маріє Михайлівно, у мене жуйка на стільці, хтось зіпсував шкільне майно.
Якщо дійшло до крайньої міри – фізичного насилля, то варто тікати або голосно кричати.
Допоможіть! Пожежа! (Можливо незвичайно, але це краще ніж дати себе побити. – Ред.)
Пам’ятайте, дитина має з малечку розуміти, що конфлікти повинні вирішуватися дипломатично. Тому дорослі мають показувати приклад.

5. Зробіть без допомоги батьків


28 березня

1. Прочитайте. Складіть план тексту.

Повінь. Василь Чухліб


Десні — повінь. Навколо вода, берегів не видно. Верби у воді стоять, гілля полощуть. Поміж вербами човен пливе. А в човні — Тетянка з татом.
Над водою, на вербовій гілці, пухова рукавичка гойдається.
— Хтось рукавичку на вербу закинув! — дивується Тетянка.
— То ремезкове гніздо. Маленький ремезок, непринадний, а бач, який майстер! — розповідає тато.
Біля човна щось довге й зелене зблиснуло, аж вода завирувала.
— Ой, чи не крокодил! — злякалася Тетянка.
Тато голосно засміявся, аж луна покотилася.
— Це щука ганяє.
За вербами — невеличкий острівець, наче круглий столик.
— Отут і нарвемо щавлю, — прип’яв тато човна до корча. — 3 молодим щавликом борщ смачний!
Тетянка рве щавель у торбинку і раптом — до тата:
— Заєць! Он там, у кущі! Заєць зіщулився, тремтить, але не тікає. А куди ж йому тікати?
— До ранку острівець затопить повінню. Так що поїхали, вуханю, з нами, — примовляв тато, несучи зайця до човна.
Коли перепливали повноводу Десну, заєць притиснувся до Тетянки, а вона його полою плащика прикрила.
— Тату, ми вуханя додому заберемо? — питалася тата. — Буде з кролями жити…
— Еге, в клітці ніби затишніше. І їжі досхочу дають. Але заєць — не кріль. Йому воля треба, роздолля, — тато налягав на весла і розмовляв з Тетянкою.
Тут човен ткнувся носом у берег. Заєць повів туди? – сюди косими очицями, та як чкурне до лісу! Тільки смуга лягла.

2.  Обчисліть 
   35 459 + 9 574              41 043 - 9 316

    694 564 0 + 153 079

    Розв`яжіть задачу
      Автотуристи за  3 дні проїхали 360 км. Першого дня вони проїхали   , а другого  -     від усього шляху. Скільки кілометрів проїхали туристи третього дня?

3. Повторіть правило про те, що таке дієслово. 
                  https://learningapps.org/view4138215       

4. Прочитайте. Складіть шість запитань до прочитаного.
Всегда наш народ с радостью и новыми надеждами встречал весну. Это прекрасная пора пробуждения природы. Представляли её в образе красивой девушки в зелёном венке на голове. Встречу весны сочетали с проводами зимы. Делали соломенное чучело и сжигали его во время символического обряда.
Весной прилетают с юга перелётные птицы. Каждую весну возвращаются на родину журавли, дикие гуси, грачи, скворцы, жаворонки. Они направляются в родные леса, рощи, сады. Птицы летят на озёра, болота — туда, где родились и выросли. Там они построят гнёзда и выведут птенцов. Исстари считалось, что перелётные птиц приносят на своих крыльях весну. «Жаворонок весну благословил», — говорили старожилы.
Следуя народной традиции, хозяйки выпекали из теста жаворонков. Дети бегали с ними на полях и лугах и пели обрядовые песни. Затем испечённых птиц крошили и разбрасывали крошки для прилетевших птиц. Это один из радостных и весёлых народных обрядов.
             
5. Прослухайте музичний твір. Намалюйте словесну картину.

                                 

29 березня
1. Прочитайте. Визначте тему і головну думку тексту.

Микола Магера. Метелик

На пасіці порався батько. Він обережно відгортав від вуликів сніг, перекидав його лопатою через частокіл у садок. А Зорянка патичком згортала торішнє листя на просохлій невеликій
галявинці.
— Татусю, а з-під листя вже виглядають підсніжники. Вони ще такі кволі…
— Ти краще вступися звідти, бо ще потопчеш тюльпани, які теж висовують із землі свої списпки.
— Я обережно, татусю.
Дівчинка ворухнула патичком великий покручений кленовий листок, як з нього злетів червоний метелик.
— Татусю! — зойкнула Зоряна. — Метелик! Метелик! Дивися, який гарний!
Метелик витанцьовував у сонячному повітрі лише йому відомий весняний танок, то підіймаючись у синяву неба, то опускаючись ледь не до самісіньких снігових пагорбів.
— Татусю, а де тут взявся метелик? — запитала дівчинка. — Були ж кучугури снігу.
— У листі під снігом зимував, — пояснив батько. — Це кропив’янка. Бачиш, на крильцях є подовгасті білі і чорні плями, але переважає червоний колір.
— А тепер метелик загине? Бо ж снігу он ще скільки.
— Не думаю. Мабуть, скоріше засне і чекатиме, поки сонечко не прожене зовсім зиму з морозами і снігами.
Поки батько розмовляв з дочкою, метелик піднявся високо у небо і подався у садок, де біля стовбурів яблунь були вже широкі проталини. Десь там і дочекається кропив’янка справжнього сонця і весни.

2.  Обчисліть 

    168 : 28                   16 • 42
     4 • 40                     32 • 300
     475 : 90                   53 550 : 90
     164 : 50                   414 600 : 600

    Розв`яжіть задачу

    На заправку автомашин першого дня витратили 8 бочок бензину, а другого дня — 7 бочок. Скільки літрів бензину витрачали кожного дня окремо, якщо всього витратили 300 л бензину?

    Знайдіть третю частину чисел  280, 4800, 18000.


3. Повторіть правило про те, що таке дієслово. 

             https://learningapps.org/4868900        

4. Прочитайте і поміркуйте
      Несподівані добрі вчинки – це наші цілеспрямовані спроби зробити кращим день іншої людини. Увага, привітність, турботливість – ось наша основна зброя в цих намаганнях. Ми виявляємо добро, щоб показати іншій людині, що ми її цінуємо, що вона не самотня і оточена теплом та приязню. Виявляючи своє добре ставлення до інших, ми допомагаємо створити довкола себе загальну атмосферу доброзичливості, що є принципово важливим для створення здорового суспільства. Як навчитися робити добро? 
Правило 1 Робіть добрі вчинки. Добро – заразне. Якщо ви від щирого серця виявлятимете доброту, ваш приклад надихатиме інших також робити добрі вчинки. 
 Правило 2 Будьте чуйними і турботливими. Виявляйте увагу до потреб інших людей. Часто ми засмучуємося, якщо не бачимо такої уваги до себе. То станьте взірцем для інших – покажіть, що ви піклуєтеся про тих, хто поряд із вами.
Правило 3 Демонструйте добре виховання. Ваші манери – це не просто формальність, це спосіб засвідчити повагу та позитивне ставлення до інших. Своїми добрими манерами ми можемо поліпшувати настрій і самопочуття інших людей. 
Правило 4 Будьте щедрими на похвалу. Компліменти іншим людям – це не лестощі, а акт вашої доброї волі, спрямований на те, аби зробити іншій людині приємність. Не соромтесь говорити приємні речі своїм рідним, а також сусідам, колегам і навіть незнайомцям, з якими ви випадково перетнулися – наприклад, разом стоїте в черзі або застрягли в ліфті. 
Правило 5 Згадайте про людей, які непомітною працею полегшують і покращують ваше щоденне життя – і знайдіть спосіб подякувати їм! Двірник, поштар, кур’єр, консьєржка – ці люди заслуговують на те, аби ви виявили до них повагу та вдячність.
 Правило 6 Підтримайте самотніх людей. Такі люди є всюди, і ви неодмінно знайдете довкола себе як мінімум кількох. Зателефонуйте знайомому, який щойно втратив близьку людину. Запитайтеся у самотньої бабці-сусідки, чи потрібна їй якась допомога. Такі люди дуже потребують спілкування і високо цінують увагу. 
 Правило 7 Станьте волонтером. Простягніть руку допомоги тим, хто її потребує. У зв’язку зі складною політичною ситуацією та воєнними діями в Україні волонтерський рух набув великого розмаху. Приєднайтесь до груп волонтерів – і ви відчуєте, що завдяки добру, що його ви робите, ваше життя наповнюється новим змістом. 
Правило 8 Подбайте про найближчих людей – вашу родину. Зробіть замість них справи, що входять до їхніх звичних домашніх обов’язків. Частіше кажіть найріднішим людям, наскільки ви їх любите і цінуєте. 
Правило 9 Пробачте давню образу. Просто пробачте і відпустіть цю прикрість із свого серця. Подумайте про свого кривдника без зла, в думках побажайте йому добра. І ви відчуєте, як тягар спав з вашої душі.
 Правило 10 Усміхайтеся. Зустрічаючи знайому чи незнайому людину, виявляйте радість. Демонструйте людям, що вам приємне їхнє товариство – і загальна атмосфера довкола вас буде радісною та світлою.
 Виявляючи доброту, не чекайте якоїсь винагороди у відповідь. Якщо людина чекає вдячності за свою доброту – її дії не є цілком щирими. Добрі справи з вашої доброї волі самі собою є найвищим задоволенням. Добро, яке ви робите іншим, дарує відчуття немарності та змістовності вашого життя.
5. Зробіть без допомоги батьків
                                           

2 коментарі: