“Щоб змінити людей, їх потрібно любити. Вплив на них пропорційний любові до них”. Й.Г.Песталоцці

вівторок, 23 січня 2018 р.

ПРО ПРИЗУПЕННЯ НАВЧАННЯ

ШАНОВНІ БАТЬКИ І УЧНІ 3-А КЛАСУ!
У ЗВ`ЯЗКУ З РОСТОМ ЗАХВОРЮВАНОСТІ ДІТЕЙ В МІСТІ СЄВЄРОДОНЕЦЬКУ МІСЬКИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИДАВ НАКАЗ 
ПРО ПРИЗУПИНЕННЯ НАВЧАННЯ 
НА 24.01.2018 р., 25.01. 2018 р., 26.01.2018р.
                                                                                                                         Олена Миколаївна
                       Завдання для дистанційного навчання
24.01. 2018р.
Математика                     С. 97, №№ 624 - 628, повторити письмові (в ствопчик) прийоми 
                                           додавання і віднімання 

                                          МАТЕМАТИЧНІ ЦІКАВИНКИ

  1.      Сьогодні неможливо точно сказати, коли саме було винайдено число. Проте можна вважати, що не пізніше 300000 років тому, бо не могли ж люди обійтися без чисел при будівництві календаря в печері Пеш де Л'азе. Якщо відштовхнутися від цієї дати, то потрібно буде близько 270000 років, аби в ХХХ столітті до н.е. стародавні єгиптяни сягнули в лічбі до 100000. 
  2. Першими вдалися до нулів математики стародавнього Вавілону. Якщо в якомусь "серединному" розряді числа не було одиниць, то вавілоняни просто лишали вільним місце цього розряду... А десь у VIII ст. н.е. замість пропуску почали ставити спеціальний знак. Форма його не одразу встановилася... Навіть у XV ст. математики писали: "Цей знак завдає чи не найбільше ускладнень і плутанини". Особливо важко було тоді збагнути, чому нуль, дописаний в кінці числа, збільшував це число у десять разів. 
  3. Чисел існує безліч. Яке б велике число ми не назвали, додавши до нього лише одиницю і матимемо, ще більше число. Космонавт-2 Г.С. Титов, зробивши 17 обертів навколо Землі, пролетів відстань майже в 1 млн. км, що значно перевищує довжину шляху від Землі до Місяця і назад. Але мільйон можна назвати карликом порівняно з таким числовим велетнем, як мільярд. Якщо почати лічити підряд до мільярда – 10-річним хлопчиком, працюючи по 9 годин на добу, то закінчиш лічбу глибоким стариком. А те, що організм людини дорослої складається приблизно з 20 тисяч мільярдів клітин, навіть важко собі уявити. 

Українська мова             С. 107, впр. 259 - 260, с. 107, вивчити правило, повторити правила 
                                           (тема "Іменник")
                                                    ЦІКАВО ПРО ІМЕННИК
     Назву іменник почали вживати з 1873 року. Її першим використав Омелян Партицький. Правопис 1926 року іменник називав речівником.
    Випередити іменник у кількості слів неспроможна жодна частина мови. В 11-томному „Словнику української мови” нараховується близько 135 тис. слів. Серед них іменників майже половина. Порівняно з іменниками дієслів удвічі менше.

    Терміни „чоловічий”, „жіночий”, „середній” рід дісталися нам у спадок ще з часів V ст.. до н. е. Філософ Протагор запропонував поділити всі імена на 3 роди: чоловічий, жіночий та речовий. Пізніше Аристотель запропонував замінити останній термін – „середній рід”.
У НАС ГОСТЮЄ ІМЕННИК
Однією з найуживаніших частин мови є іменник. Без іменників неможливо спілкуватись, оформлювати думку. А ЧИ ГАРНО ВИ ЗНАЄТЕ ЦЮ ЧАСТИНУ МОВИ?
  1. Виберіть іменники серед слів:
а) два, двійка, двійня, другий, двоїться, двійник, двійко;
б) біг, біганина, бігти, бігун, бігання.
       2. Наведіть по три приклади іменників - істот та іменників - неістот.
       3. Згадайте 10 іменників, що є власними назвами.
       4. Доберіть два синоніми до іменника алфавіт. Як утворився кожний із цих іменників?
       5. Доберіть прикметники до іменників: дріб, тунель, літопис, какаду, какао..

Російська мова                Стр. 95 - 96, рассказ "Лев и мышь", читать, пересказывать.

25.01. 2018р.
Літературне читання     С. 100, читати, відповідати на питання:
                                            * Що таке поетичні твори?
                                            * Які твори називаються ліричними?
                                            * Кого називають ліричним героєм?
                                            * Які твори належать до пейзажної лірики?
                                            * Перелічіть художні засоби.


Виділяється три роду художньої літератури: епічний (оповідний), драматичний і ліричний. Назва останнього походить від музичного інструмента, ліри, у супроводі якого виконувалися вірші. Головною особливістю ліричного твору є те, що воно повідомляє читачеві не стільки про події та факти, скільки про почуття, переживання і внутрішньому світі героя.
Ліричні твори характеризуються особливим типом художнього образу - образу-переживання. На відміну від епосу чи драми, які оповідають про людину і проявах його характеру при самих різних обставинах, ліричний твір показує єдине і конкретний стан людської душі в певній ситуації.

Російська мова                 Стр. 97, читать, составить три вопроса.
Природознавство             Стаття підручника "Риби"
                                             РИБИ
Усі риби живуть у воді. Більшість риб мешкає в морях і океанах. Це морські риби - акули, скати, оселедці, тріска. Прісноводні риби - карасі, окуні, щуки, лящі - мешканці річок, озер, ставків. Тіло багатьох риб укрите лускою. Луска росте протягом усього життя риби. Якщо їжі достатньо, луска росте швидко. Якщо їжі бракує, її ріст сповільнюється. Так на лусці утворюються річні кільця росту. За ними можна визначити вік риби.
Рухаються риби за допомогою плавців. Хвостовий плавець розташований на тілі риби вертикально. Він слугує рибі кермом. Бічні - грудні і черевні - плавці утримують, врівноважують тіло риби, коли вона зупиняється, повертається, занурюється чи виринає.

Дихають риби зябрами, що вкриті зябровими кришками.

Риби живляться різноманітною їжею. Серед них є рослиноїдні - краснопірка, товстолобик. Є риби, які живляться тваринною їжею,- щука, окунь. Короп, сазан, плітка споживають як рослинну, так і тваринну їжу.

Риби, які живляться рослинами, очищають водойми від надмірної кількості водяних рослин і запобігають їхньому заростанню і заболоченню. Риба є чудовим кормом для багатьох тварин: дельфінів, тюленів, птахів, ведмедів, видр та інших.
- Запам'ятайте! Усі риби - водяні тварини з обтічною формою тіла.
Форма тіла риби залежить від того, на якій глибині вона мешкає і який спосіб життя веде. Риби, які живуть у товщі води, добре плавають. У них подовжене тіло. Зазвичай риби рухаються зграями. А от китова акула, найбільша з усіх риб, плаває поодинці.
У донних риб тіло часто сплюснуте згори донизу. У камбали, що лежить на дні, воно нагадує плоский диск.
Житель морського дна - вудильник, схожий на камінь, зарослий водоростями. Перед рилом з голови в нього звисає виріст - «вудка» з «ліхтариком» на кінці. «Вудка» і «ліхтарик» заманюють дрібних рибок - їжу для вудильника. Забарвлення і форма тіла роблять ного непомітним для ворогів.
Висновки
• Риби - водяні тварини.
• Подовжене тіло, луска, плавці, зябра - їхні особливі ознаки.
• Риби мешкають на різних глибинах.
• Вони живляться рослинною і тваринною їжею.
• Риби необхідні природі.
Цікаво знати!
- Вислів «німий, мов риба» не відповідає дійсності. Риби видають різні звуки - пищать, хриплять, цокають, вищать. Учені дізналися про це за допомогою спеціального обладнання, яким можна чути у воді. Найбільш «балакуча» риба - морський півень. Він видає різкі звуки, схожі на хропіння, буркотіння.
Робота над загадками
Голова є, а шиї немає, Без ніг, а далеко ходить. Очі є, а брів немає. (Риба)

.Чорну гадюку візьму я в руку - Вона не вкусить. (В'юн)
.У мулі він ховається,
В сметані смажиться. (Карась)
Крила є, та не літає,
Ніг нема, а не доженеш.
Зуби є, та не порахуєш. (Щука)
.
У річці, у ставі, у морі
Живе і не відає горя.
Дзьоба нема та дзьобає із гачків
Мушок, жучків, черв'ячків. (Риба)

.В річці риба проживає -
Довгу морду вона має.
Гострі зуби, хижу вдачу -
В річці всі від неї плачуть. (Щука)
.
                                ВІДГАДАЙТЕ, ЩО ЗА РИБА НА МАЛЮНКУ
.

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО РИБ


26.01. 2018р.
Літературне читання     С. 101 - 102, виразно читати, відповідати на питання
Математика                     С. 98, №№ 633 - 636, С. 96 -  98, повторити правила
Основи здоров`я              Безпека вдома
                           Правила користування джерелами                                                водопостачання і водовідведення
         Сучасні будинки — не лише стіни та дах. Це складні інженерні споруди. Щоб людям було зручно жити, будинки оснащують електрикою, гарячою і холодною водою, газовими приладами, каналізацією. Всі повинні добре знати правила користування електричними приладами, водогоном, газовою плитою, а також — порядок дій у випадку аварії у цих системах. Незнання цих правил або нехтування ними може призвести до пожежі, ураження електричним струмом, затоплення тощо. Зручно, коли в будинку є водопостачання: і гаряче, і холодне. Якщо водогін виходить з ладу — вода може затопити помешкання і, як наслідок, завдати значних збитків твоїй родині та сусідам. Трапляються випадки, коли причиною затоплення є неправильне користування водогоном і каналізацією. 
.
Правила користування джерелами водопостачання і водовідведення:
не засмічуй каналізацію — не кидай в унітаз сміття, харчові відходи тощо;
щоб на кухні не забруднювався зливний отвір раковини, слід установити спеціальну решітку, що затримує харчові відходи;
завжди після користування водою закривай крани, стеж, щоб вода не крапала;
не залишай без нагляду воду, яка ллється. Так, набираючи ванну, періодично перевіряй, чи вода не перелилася через край.

Якщо сталася аварія, наприклад розрив труби чи зламався кран з водою, потрібно:
перекрити воду за допомогою вентилів водопостачання, що є в квартирі;
повідомити про аварію батьків;
зателефонувати до житлово-експлуатаційної організації і викликати майстрів;
якщо вода ллється на підлогу, слід підставити відра або інші ємності для збирання рідини, витерти підлогу.

Пожежна безпека в побуті

Дотримання правил пожежної безпеки у побуті пов’язано з використанням електричних побутових приладів, газових пальників і займистих предметів. Для того, щоб уникнути виникнення пожежі вдома, треба дотримуватися вимог щодо пожежної безпеки в побуті.                     .
Сірники, запальнички та інші предмети, за допомогою яких можна розпалювати вогонь не іграшка. Діти ні в якому разі не повинні брати їх в руки.
Не можна використовувати переносні електричні обігрівачі для сушіння білизни.
Не можна залишати електричні прилади без нагляду, вони можуть стати причиною пожежі.
Виходячи з дому, слід перевірити, чи вимкнені чи електричні прилади, газ і світло. Замикання або газова пічка можуть стати причиною загоряння.
Слід бути дуже обережними з палаючими свічками, так як незахищене полум’я може легко перекинутися на найближчі предмети і стати причиною загоряння.
У квартирах з несправною або старої електричною проводкою не можна користуватися електричними приладами. Не можна перевантажувати стару проводку, оскільки вона може призвести до замикання і займання. 
Розетки слід закривати спеціальними захисними екранами або насадками.
Зараз практично у кожного школяра є мобільний телефон. Користуватися ним дуже зручно, але залишати його на подзарядном пристрої без нагляду дуже небезпечно.
Правила поведінки дітей при пожежі
Дії при пожежі для дітей практично такі ж, що і для дорослих, адже вогонь не робить відмінностей за віком. Отже, якщо в квартирі або будинку несподівано сталося загоряння, дитина повинна діяти таким чином.
1.Якщо полум'я невелике, то його можна спробувати загасити самостійно, накинувши зверху ковдру або вологу ганчірку. Якщо вогонь не згас або він занадто великий, щоб можна було його загасити, потрібно швидко покинути квартиру.
2.Перед тим, як викликати пожежників, потрібно спочатку евакуюватися. Для цього слід закрити ніс і рот вологою ганчіркою і, пересуваючись повзком, залишити приміщення. Ліфтом у під'їзді краще не користуватися, оскільки при пожежі він може відключитися.
3.Потім слід негайно покликати кого-небудь з дорослих (сусідів) і терміново подзвонити в пожежну службу за телефоном 101. Цей номер, так само як і інші номери служб екстреної допомоги (швидкої, аварійної, міліції) будь-яка дитина має знати напам'ять. По телефону треба буде повідомити черговому пожежної частини свою повну адресу, у тому числі і поверх, розповісти, що горить, назвати своє прізвище. 
4.Після евакуації дитина повинна очікувати приїзду пожежників у дворі будинку, а потім – виконувати всі їх команди. 
5.Якщо втекти з дому не виходить, потрібно самостійно дістатися до телефону, щоб викликати пожежників. Також можна зателефонувати сусідам і батькам і покликати на допомогу.

Немає коментарів:

Дописати коментар